tirsdag den 28. januar 2014

Den er min! Og endnu to Himmelgnavere

Ja, ups. Jeg ved godt der lige gik nogle dage uden indlæg, og det beklager jeg dybt! Men internettet var nede og kunne derfor ikke skrive et indlæg.

Alt gik vel i lørdags! Bestyrelsen fik at se med egne øjne at jeg ikke en nogen skidt person, så jeg fik lov til at købe haven! Juhuu! Så nu har jeg fået min drømme hobby-kolonihavehus! Jeg var overlykkelig og fuldstændig ekstatisk. Men desværre er det ALT for koldt til at begynde at lave noget! Og nu hvor sneen rigtig har lagt sig, så kommer der ikke til at ske en skid! Men nu har jeg da i det mindste nøglerne og kan istedet begynde at lægge planer og spare sammen.

Vi måtte desværre søndag sige farvel til Trekorn. Som jeg har skrevet før, så har han virket meget stille og inaktiv. Han har formentlig haft noget i hovedet, enten hjernehinde-betændelse, hjerne-tumor eller betændelse i det indre øre. Da han var født udendørs i denne kulde og desuden af en del af indavlet, så kommer det desværre ikke meget bag på mig at han ikke ville klare den. Det er dog stadig trist, for han havde sådan nogle flotte farve spil i sin pels!


Mandag morgen kunne vi så vågne op til at Bruno også var død. Så nu har himmelen fået to nye himmelgnavere. Jeg havde dog ikke lagt mærke til at der skulle have været noget med Bruno. Han var ikke så aktiv som Sølvpil, hans bror, men dog stadig mere aktiv en Trekorn var. Jeg havde ellers sådan set frem til at han blev større! Hans pels havde sådan en lækker og flot karamel farve!

Men nu må vi se hvad tiden vil bringe os. Sølvpil synes at klare den endnu, men han er også begyndt at virke lidt dvask, og havde dårlig mave i går. Jeg håber ikke at det er noget vi gør galt, for det sidste jeg ønsker er at være skyld i at de er døde. Den tanke bryder jeg mig bestemt ikke om! Men hvis Sølvpil heller ikke klare den, så har vi kun Snefnug, Marina og Kingston. Det er ikke sikkert at kæresten vælger at tage flere unger med hjem fra sit arbejde. Vi aner simpelthen ikke hvor stort omfanget af indavlet er og hvor langt det grener sig ud. Men i det mindste har vi givet dem en chance i at få lov til at leve. De fik mad, vand, pleje og massere af kærlighed så længe det varede. Andet kunne vi ikke rigtig gøre.

Jeg har dog tænkt lidt over hvilke kaniner der ellers skulle tilføjes til vores lille koloni. Har kigget op Hermeliner da jeg endnu ikke har haft med dem at gøre og ønsker at stifte bekendtskab med den race. Har indtil videre kun haft med belgisk ig fransk væddere at gøre, og så Kingston som er Dværgvædder Løvehoved. Så når huset er klar til at blive sat i stand, så vil der blive lavet løbegårde og bure til eventuelle nye medlemmer.

Tak fordi du læste dagens indlæg! På gensyn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar