fredag den 24. januar 2014

Hulter til bulter! Sikken omgang!

Nøj, hvor fik humøret sig lige en sving tur i dag! Lidt før klokken 18:00 fik jeg en sms fra sælgeren af det hobby-kolonihavehus jeg skal købe. Det var en sms der lige fik mit hjerte til at slå flikflak. Dagen før havde godt nok talt i tlf sammen da han havde hørt nogle rygter som han gerne ville have afkræftet/bekræftet. Rygtet lyder åbenbart på at min kæreste og jeg skulle være nogle skidte typer som stjæler, laver hærværk og er ved at blive smidt ud af den anden kolonihavenforening (kæresten har alm. kolonihavehus). Jeg forklarede ham med stor forundren at det kunne altså ikke være os, for sådan noget kunne vi aldrig drømme om at gøre, og desuden havde vi ingen klager fået eller hørt om at min kæreste skulle blive smidt ud af foreningen. Jeg kom i løbet at vores samtale i tanker om at det måtte være en af de andre have-ejere som hedder det samme som min kæreste. Han er nemlig en RIGTIG SKIDT karl. Sælger og tager stoffer, har truet en af mine kammerater, ligeledes også truet mig, samt fornyeligt fandt jeg ud af at han havde forsøgt at sætte ild til en af husene nær os. Jeg forklarede dette til sælgeren og han fortalte at det blot var fordi bestyrelsen havde hørt disse rygter og ikke ville lade sådanne typer få have i hobby-kolonien. Men han syntes nu heller ikke at det gav meget mening at det skulle være os da han havde mødt os og vi havde grint og joket. Han kunne godt lide os og var derfor ikke overbevidst om at rygterne var om os.



Men i sms'en skrev han at han ikke kunne sælge mig haven. Jeg ringede omgående da jeg tænkte at det kunne bare ikke passe at min drøm skulle ryge på gulvet! Han forklare mig at han havde været oppe og skændtes med de andre i bestyrelsen som holdt fast ved rygterne og troede på dem, og ikke ville mødes. Jeg blev godt gal og var tæt på at tude mens jeg forklarede køberen, som desuden er næst-formanden i foreningen, at det simpelthen var for meget. Han havde også selv fået nok og mente at de andre i bestyrelsen var langt ude. Jeg holdt fast i at jeg bare SKULLE have den have og at jeg ikke ville lade sådan ÅNDSVAGE rygter ødelægge min drøm. Formanden skulle ikke tro at det er min kæreste og jeg som er nogle skidte typer, når vi ikke er! Rygter kan være farlige og jeg vil IKKE acceptere at de kan skade min kæreste eller jeg i fremtiden! Så jeg aftalte med sælgeren at vi stadig skulle mødes lørdag klokken 12 til overdragelsen af huset, og før da ville han holde møde med formanden og kasseren.

Jeg var godt rasende da vores samtale var slut. Jeg syntes simpelthen at det var FOR DÅRLIGT at formanden havde nægtet at ville møde os for at se hvem vi var og hellere ville tro på de ÅNDSVAGE rygter. Jeg blev sur fordi det gik ud over en drøm jeg længe har haft og at det ville gå ud over min kærestes ry som kunne føre det katastrofale konsekvenser hvis kommunen fik det at vide og også ville tro på rygterne. Det er FULDSTÆNDIG UACCEPTABELT! Så i morgen når jeg møder formanden og kasseren, samt slægeren (næst-formanden) vil jeg skam være blid som et får og bevise at vi ikke er skidte typer. Men før vi går derfra kan formanden for lov til at UNDSKYLDE over for både mig OG min kæreste at have været sådan over for os. Det er simpelthen for dårligt at man tror på nogle rygter uden at se folk an. Simpelthen så UMORALSK. Jeg giver ikke op så lidt, om jeg så må ringe til vores venner i haverne for at få deres vidneudsagn om at vi er gode mennesker. De skal ikke forhindre mig i at købe den have og udleve min drøm. Basta!

Men når det nu så er sagt og fortalt, har dagen ellers været stille og rolig. Snefnug var en rigtig røver til morges. Han er omkring 2 måneder nu og der er krudt i røven på ham. Han tér sig som en teenager, rigtig fræk! Jeg ville tjekke hans tænder og negle, og da det ikke passede herren, bed han mig i håndledet, hårdt. Av for pokker, han kan bide til. Så han fik skæld ud og far (min kæreste) tog en "brydekamp" med ham for at vise hvem der bestemmer. SÅ faldt han også ned igen og fandt sig i at han altså ikke skulle spille smart, hehe.

Trekorn fik sig også lidt et bad som Bruno fik i går. Da de stadig er unger og derfor skal vaske sig selv, eller hinanden, og er ved at lære det, så sætter deres afføring sig let i deres pels omkring deres anus. Så ja, mor her måtte lige vaske det ud af deres pels da det lugtede og ville ikke risikere at afføringen ville tørre ind og besværlig gøre det for dem at komme af med deres afføring. Trekorn tog det ligesom Bruno; som et spa-ophold. Han lå stille og roligt på ryggen i min hånd og slappede fuldstændig af! Det er så sødt at se på, og bagefter blev han tørret og puttede tæt ind til min hals.

Trekorn havde godt nok virket lidt slatten i dag. Han var knap så aktiv som hans søskende og det fik mig til at undersøge om der var noget galt. Men næ. Hverken oppustet eller forkølet. Men vi tænkte at han måske stadig havde det for koldt, så vi satte varme blæseren til nær deres bur og Trekorn syntes at live op i det. Så han har nok følt sig for kold til at ville bevæge sig rundt. Bruno lagde sig hvertfald om på siden og gassede den max af!

Har mine dyr det godt, så har jeg det også! Tak fordi du læste indslaget! På gensyn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar